Modul 1: Verber, substantiver, tal og ugedage
|
Regelmæssige verbers bøjning
|
Opgaver
|
Bøjning af substantiver i tal
|
Læs om tal - men stop ved 100...
|
Ugedagene
|
Modul 2: At være, ser, estar og hay
|
Bøjning af ser og estar
|
Opgaver
|
Anvendelse af ser og estar
|
Anvendelse af hay
|
Modul 3: Ir, tener og nær fremtid
|
Bøjning og primær betydning af ir
|
Opgaver
|
Bøjning og primær betydning af tener
|
Nær fremtid - ir
Mere om ir+a+infinitiv
|
Fremtidig pligt - tener
Mere om tener+que+infinitiv
|
Modul 4: Køn ved artikler, substantiver og adjektiver
|
Om substantivers køn
|
Opgaver
|
Om artikler
|
Læs om adjektivers køn og tal
|
Modul 5: Uregelmæssige verber - diftong og -go
|
Diftongerende verber - deres former i præsens
|
Opgaver
|
Verber som ender på -go i 1. person singularis præsens
|
Modul 6: Genitiv og sammenskrevne substantiver
|
Genitiv
|
Opgaver
|
Om sammenskrevne substantiver
|
Modul 7: Alle uregelmæssige verber i præsens
Bygger videre på tidligere moduler om verber.
|
Uregelmæssige verber i præsens
|
Opgaver
|
Modul 8: Bundne, possessive pronominer og refleksive verber
|
Bundne pronominer (mig, dig, ham...)
|
Opgaver
|
Possessive pronominer (min, din ...)
|
Refleksive verber
|
Modul 9: Perfektum og plusqvamperfektum
|
Regelmæssig perfektum
|
Opgaver
|
Regelmæssig pluskvamperfektum
|
Uregelmæssigt perfektum participium
|
Modul 10: Ubundne og demonstrantive pronominer, direkte objekt
|
Ubundne pronominer
|
Opgaver
|
Demonstrantive pronominer
|
Direkte objekt
|
Modul 11: Imperativ, infinitiv, gerundium og bundne pronominer
Bygger videre på modul 8
|
Regelmæssig imperativ (2. person)
|
Opgaver
|
Uregelmæssig imperativ (2. person)
|
Infinitiv
|
Gerundium - både regelmæssig og uregelmæssig
|
Sammenskrivning af bundne pronominer
|
Modul 12: Indefinitte pronominer og adverbier
|
Indefinitte pronominer - noget, ingen og alle...
|
Opgaver
|
De vigtigste adverbier
|
Modul 13: Imperfektum og præteritum
|
Imperfektum - læs om både regelmæssige og uregelmæssige former
|
Opgaver
|
Præteritum - læs om både regelmæssige og uregelmæssige former
|
Hvorfor har de to tempi, hvor vi kun har en tempus?
|
Modul 14: Hyppigste verbalperifraser
|
Læs indledningen og om de 5 hyppigste verbalperifraser
|
Opgaver
|
Læs om ir+a og tener+que
|
Læs om acabar+de
|
Læs om volver+a
|
Læs om estar+gerundium
|
Modul 15: Adjektivernes gradbøjning
|
Den regelmæssige gradbøjning
|
Opgaver
|
Den uregelmæssige gradbøjning
|
Sammenligningens end: que eller a
|